Všichni máme své sny, včetně těch autíčkářských. A tyto sny se postupem času a tím, jak si je plníme, postupně mění. Já si první opravdový autíčkářský sen splnil pořízením Subaru Impreza WRX, které vlastně bylo mým prvním sportovnějším autem. Subaru se stalo jedním z našich showcars minulých let a prošlo zásadní úpravou ve všech směrech. Ta souvisela s mým dalším snem, který vyvstal spolu s našimi návštěvami světových výstav. Tím snem bylo postavit opravdu široké a jedinečné auto. A protože i to se mi nedávno splnilo, je na čase se posunout dál a, jak se říká, neusnout na vavřínech.
Po autě, které se dostalo až do stavu extrémně rozšířeného, upraveného a schopného spíše jen víkendového srazového provozu, jsem logicky zatoužil zase po něčem funkčním, rychlém, ale přesto takovém, co si budu moct jako vždycky doupravit podle svých představ. V hlavě jsem měl ideálního adepta už dlouho, takže rozhodování bylo vlastně snadné a pokud se nic zásadně nepokazí, tak se novým showcarem Escape6 ještě do konce roku stane nový model Toyota Supra. Tohle auto je nejen jedním z nejvíce diskutovaných a nenáviděných aut současnosti, ale také je jedním z nejschopnější kompaktních coupé a je vynikajícím základem pro další úpravy i s ohledem na dostupnost a nabídku tuningových dílů. I proto byla Supra zvolena nejlepším kompaktním sportovním vozem letošní SEMA Show v Las Vegas. Auto jako takové si spolu s představou jeho dalšího osudu představíme až ho budeme mít fyzicky u sebe, ale už teď si můžeme představit některé díly, které jako první změní jeho vzhled i funkčnost.
Ano, přesně tak. Je třeba být připraven a tak už nějakou dobu sbíráme díly na úpravu Supry i přes to, že na auto samotné budeme muset ještě chvíli počkat. :-)
Základem každé úpravy bývají kola a podvozek a ani v tomto případě tomu nebude jinak. Vymyšlení a nákup nových kol už jsem absolvoval několikrát a vždycky jsem měl dost konkrétní představu, jak by kola na autě měla vypadat. Po zkušenostech, kdy jsem si konfiguroval třídílná kola na Subaru, jsem věděl, že budu chtít zase vícedílná kola, u kterých má člověk přece jen větší možnosti v barevných kombinacích. V designu se mi výrobce kol BC Forged trefil přesně do vkusu, když jako žhavou novinku představil kolo HCA165S. Sportovně vypadající dvoudílné kolo s pěti rozdvojenými paprsky, které jsou v místě spoje odlehčeny průzorem a s viditelnými obvodovými šrouby. Na autě se objeví celá řada karbonových doplňků a tomu jsem se snažil přizpůsobit i barevnou kombinaci pro kola. Matný šedý střed je tedy doplněný o vnější límec a barel v tmavém laku na broušeném podkladu. Oba díly jsou pak spojené černými obvodovými šrouby. Výsledek tak evokuje vzájemné prolínání černé a šedé barvy s jemnou strukturou - stejně jako to lze vidět na vláknech karbonových dílů.
Jak jsem říkal, auto by mělo tentokrát zůstat zcela funkční bez omezení svých schopností a výkonu, a tak nedošlo na zvětšení průměru ani nízké a natažené pneumatiky. Přední rozměr 9,5x19" bude obouvat pneumatiky Yokohama Advan o rozměru 265/35/19. U zadních kol se pak dostáváme k "dospělým" rozměrům, kdy na kolech 11x19" budou obuté pneumatiky 305/30/19. O úpravu světlé výšky se postará výškově nastavitelný pružinový kit HKS Hipermax Touring umožňující plynulé snížení až 48 mm vpředu a 53 mm vzadu při zachování funkčnosti továrních elektronických tlumičů. Opět ani u podvozku nebude cílem maximální snížení (to přenechám jiným), ale zachování plné využitelnosti potenciálu auta.
Ten by mělo minimálně podpořit sportovní karbonové sání Eventuri. To je navržené tak, aby zabraňovalo prolínání horkého vzduchu od svodů a turba a zefektivnilo přísun vzduchu do motoru při udržení jeho co nejnižší teploty. Navíc díky konstrukci ze 100% prepreg karbonu vypadá pod kapotou fantasticky. Zvlášť když mu sekunduje rozměrný karbonový kryt motoru od stejného výrobce.
Pomyslnou třešničkou na dortu první fáze úpravy pak jednoznačně bude karbonový přední spoiler. Právě výběr předního spoileru se překvapivě ukázal jsko největší oříšek, protože i když je jich na trhu již několik desítek druhů od různých výrobců z celého světa, žádný úplně nesplňoval mojí představu, respektive vždycky mi na spoileru něco vadilo. Některý byl moc malý, jiný moc velký, další moc členitý nebo správně nenavazoval na originální nárazník apod. Záchranou bylo nakonec objevení spoileru 3dDesign, což je japonský specialista na úpravy vozů BMW. Nemůžu nezmínit jak mě tento spoiler překvapil svým zpracováním. Extrémně tenká konstrukce s použitím čistého karbonu bez přidání laminátu nebo dalších materiálů způsobuje, že je spoiler neuvěřitelně lehký a také při pohledu proti světlu doslova průhledný.
V plánu je samozřejmě celá řada dalších úprav nejen v exteriéru, ale také pod kapotou i v interiéru, ale ty necháme na později a vy, pokud nás sledujete na sociálních sítích (Instagram, YouTube, Facebook nebo TikTok) budete moct všechny prováděné úpravy na autě sledovat a budeme samozřejmě rádi i na vaše reakce, nápady nebo připomínky.
Jsme rychlí - skladové položky expedujeme do 24 hodin.
Máme vlastní sklad a většinu sortimentu držíme skladem.