Forge Motorsport vysoce výkonný intercooler včetně nárazové příčky pro Audi RS3 8Y pro účinné snížení teploty nasávaného vzduchu zejména při sportovním využití u vozů s navýšeným výkonem nebo u vozů používaných v horkém prostředí.Celý popis
Ve spolupráci s Home Credit nabízíme výhodný nákup na splátky. Příklady splácení zobrazíte kliknutím na tlačítko "Koupit na splátky" u konkrétního produktu. Po výběru způsobu splácení budete přesměrování do košíku. Pokud se chcete o nakupování na splátky dozvědět ještě více, přečtěte si více o nákupu na splátky zde.
Intercooler Forge FMINT33 navazuje na úspěch intercooleru pro model RS3 8V. Ten si mezi úpravci vytvořil výborné jméno účinným snížením teploty nasávaného vzduchu a podporou pro účinné zvýšení výkonu při úpravě řídicí jednotky. I přes to, že nová generace RS3 s označením 8Y sdílí s předchozí generací velkou část komponentů, tvar za nárazníkem je odlišný a liší se také nárazová příčka, která musela být pro nový intercooler upravena.
Tovární nárazová příčka Audi je vyrobena z oceli a upravena přímo firmou Forge tak, aby pojmula rozměrnější intercooler. Výsledkem je, že zvětšený intercooler spolu s nově upravenou nárazovou příčkou váží pouze o 1 kg více než původní sestava a výkonový přínos je tak mnohem větší než vliv hmotnosti. Oba díly jsou lakovány černým práškovým lakem pro maximální odolnost a decentní vzhled.
Jádro intercooleru pro RS3 8Y má rozměry 640x250x130 mm a konstrukci bar-and-plate. Oproti továrnímu dílu se tak plocha zvětšila o 55% a objem dokonce o 153%. Koncovky intercooleru mají integrované vývody přizpůsobené pro použití továrních hadic. Ty můžete nicméně nahradit silikonovými tlakovými hadicemi Forge Motorsport FMKT033. Ty zabraňují případné explozi nebo poškození zejména při navýšení plnicího tlaku.
Během testování na motorové brzdě vyzkoušel Forge Motorsport celkem tři různá jádra. Jedno s konstrukcí Bar-And-Plate a dvě s konstrukcí Tube-And-Fin. To vše, aby bylo ověřeno, že do finální produkce se dostane pouze díl s těmi nejlepšími výsledky pro danou platformu.
Ve Forge Motorsport vždy testují různé alternativy jádra ať už konstrukčně, tak i velikostí a počtem šachet. Díky tomu je možné dokonale naladit přínos intercooleru v efektivitě chlazení, optimalizovat pokles tlaku a průchodnost vzduchu.
Jak už se ukázalo na celé řadě projektů, pokles tlaku v intercooleru nemusí vždy znamenat negativní jev. S poklesem tlaku totiž vzduch v intercooleru mírně zbrzdí, což mu dává více času na ochlazení. Přílišný pokles tlaku znamená vyšší požadavek na práci turbodmychadla a tím i větší teplo, které od něj sálá. Žádný pokles tlaku pak může naopak znamenat, že vzduch projde intercoolerem aniž by byl ochlazen na potřebnou teplotu. Oba jevy tak ve výsledku znamenají zvýšení teploty nasávaného vzduchu.
Testování probíhalo ve firmě Litchfield na válcové brzdě Maha, kterou pro testování používají také Mercedes Benz nebo BMW divize M. Na grafu níže můžete vidět hodnoty naměřené na sériovém intercooleru v porovnání s intercoolerem Forge Motorsport. Pro účely testování byl motorový prostor ponechán, aby se zaplnil horkým vzduchem do momentu spuštění ventilátoru (teplota vzduchu na vstupu 36°C) a až poté se přistoupilo k měření.
Na voze s továrním intercoolerem byl naměřen výkon 424,9 bhp a 519 Nm krouticího momentu. Vůz byl v sériovém stavu, pouze s instalovaným cat-back výfukem Milltek Sport. Vrcholná teplota nasávaného vzduchu byla 43°C při 6550 ot./m.
Po instalaci intercooleru Forge Motorsport byl naměřen výkon 441,9 bhp a krouticí moment 539 Nm s vrcholnou teplotou 21.8°C při 6450 ot./m. To představuje nárůst o 17 bhp a 20 Nm a pokles teploty nasávaného vzduchu o 22°C. Výsledky na vozech s upravenou řídicí jednotkou budou ještě lepší.
NÁROČNOST INSTALACE:
Jsme rychlí - skladové položky expedujeme do 24 hodin.
Máme vlastní sklad a většinu sortimentu držíme skladem.